Día
8 de noviembre
|
15:00
a 16:00 h.
|
Entrega
de documentación |
16:00
a 16:15 |
Acto
de inauguración |
16:15
a 17:30 h.
|
Conferencia:
Learning
for democracy: the educational implications of the Scottish
Independence Referendum of 2014
[Resumen]
|
Jim
Crowther
Institute
for Education, Community and Society
Moray House School of Education
|
Resumen
biográfico:
Jim Crowther is senior lecturer in adult and community education
at the University of Edinburgh where he has worked since 1990.
His main interest is in how adult education can be part of a
progressive project for social justice, greater equality and
real democracy. He is currently involved in how educational
practitioners working in Scottish communities can address the
democratic deficit in politics, civil society and the economy.
He has extensive experience in community based adult education
and was the editor of Studies in the Education of Adults between
2010-2015. He is also the co-ordinator of the international
popular education network and has published numerous articles
primarily in the field of popular education, adult literacy
and the politics of policy.
|
17:30
a 18:00 h.
|
Cafe
y descanso |
18:00
a 20:00 h.
|
Grupos
de trabajo |
20:00
h.
|
Copa
de Bienvenida |
|
|
Día
9 de Noviembre
|
09:00
a 10:30 h.
|
Mesa
Redonda |
10:30
a 11:00 h.
|
Cafe
y Descanso |
11:00
a 13:30 h.
|
Grupos
de Trabajo |
13:30
a15:00 h.
|
Almuerzo
ligero |
15:00
a 17:00 h.
|
Grupos
de trabajo / Reunión Jóvenes Investigadores en Pedagogía
Social |
17:00
a 17:30 h.
|
Cafe
y Descanso |
17:30
a19:30 h.
|
Asamblea
de la SIPS |
20:00
h.
|
Cena |
|
|
Día
10 de Noviembre
|
09:30
a 10:30 h.
|
Conferencia:
El
trabajo de la UNESCO sobre la educación de personas adultas
y la educación como bien común: ¿Cuáles
son las implicaciones para la Pedagogía Social?
[Resumen]
|
Marcella
Milana
Universidad
de Verona
|
Resumen
biográfico:
Marcella
Milana es profesora asociada en la Universidad de Verona, Italia,
donde enseña Pedagogía Social, y Educación
Comparada y dirige el International Research Centre for Global
and Comparative Policy Studies on the Education and Learning
of Adults (IRC-GloCoPos). Además es coeditora de la revista
International Journal of Lifelong Education y coordinadora conjunta
de la Red de Investigación de a ESREA sobre Estudios
Políticos en Educación de Adultos. Recientemente
ha publicado: Global Networks, Local Actions: Rethinking Adult
Education Policy in the 21st Century (Routledge, 2017).
|
10:30
a 11:00 h.
|
Cafe
y Descanso |
11:00
a 12:30 h.
|
Conclusiones
de los grupos de trabajo |
12:30
a 13:00 h.
|
Clausura
del Seminario |
|
|